reklama

O čo ide slovenským vydavateľstvám?

Dnes som si v dennej tlači všimol jeden zvláštny inzerát: vydavateľstvá tlače na Slovensku v ňom píšu o porušovaní autorských a vydavateľských práv v súvislosti s monitoringom a analýzou dennej tlače a spravodajstva. Čosi mi tejto kampani prekáža...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pre objektívnosť priznávam, že pri písaní tohto textu nemám spomenutý inzerát k dispozícii, napriek tomu sa pokúsim o uvedenie neskreslených faktov aj keď nebudem môcť doslovne citovať.

Mojim cieľom nie je spochybňovať ani inak diskutovať o právach autorov a vydavateľstiev. Na celej kampani ma zarazil iný fakt. Vydavateľstvá tam uvádzajú, že niektoré štátne i súkromné organizácie využívajú služby spoločností, ktoré spracúvajú dennú tlač a spravodajstvo v rozpore s autorskými právami. Potom tam uvádzajú, že na Slovensku existujú aj spoločnosti, ktoré takéto služby ponúkajú so súhlasom vydavateľstiev. Očakával som, že za týmito prehláseniami bude uvedený zoznam spoločností, ktoré porušujú zákon (a prípadne tie, ktoré zákon neporušujú -- to by ale bola reklama). V inzeráte sú uvedené dve skupiny organizácií, ale na moje počudovanie je to výber klientov „tých správnych dodávateľov“ a zvýraznene klienti „tých nesprávnych dodávateľov“. Ani s odstupom času v tom nedokážem odhaliť zmysel. Mám pocit, že vydavateľstvá útočia na nesprávnych. Alebo sa blíži čas, keď sa bude musieť zákazník sám zaujímať o to, či tovar alebo služba boli vyrobené či poskytnuté v súlade so zákonom? Budem braný na zodpovednosť za to, že si kúpim topánky, ktorých podošva je vyrobená z ukradnutého materiálu? Mám pred ostrihaním holiča žiadať o potvrdenie, že má uhradené všetky faktúry za vodu?

Ladislav Svršek

Ladislav Svršek

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyvateľ planéty Zem, Vesmír Zoznam autorových rubrík:  Napísané vo veršochNeexistujúce poviedkyPotrava pre dravceStalo saSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu